خانه / موفقیت فردی / ۴ راه مقابله با ترس و تبدیل آن به سوخت جت
مقابله با ترس _ روش مقابله با ترس

۴ راه مقابله با ترس و تبدیل آن به سوخت جت

۴ راہ مقابله با ترس و تبدیل آن به سوخت جت

راہ مقابله با ترس جیست؟ وقتی از افراد در مورد دلائل ترس سوال می پرسیم، با پاسخ های زیر روبرو می شویم: پول کافی ندارم.

  • تحصیلاتم کافی نیست،
  • سوابق خوبی ندارم.
  • خانواده حامی ندارم.
  • دوست و یا کسی که بتواند در کارها کمکم کند، ندارم.
  • مطمئن نیستم که چه اتفاقی در آینده برایم رخ می دهد.
  • از حالی و اوضاع بازار مطمئن نیستم. • قوانین ممکن است هر روز تغییر کند.
  • و هزاران دلیل دیگر که توسط افراد مطرح می شود.
 حتما بخوانید : ۶ ایده جدید برای شروع درآمدزایی از تلگرام

نکته مهم این است که این موارد امکان دارد که روی موفقیت شما اثر بگذارد، ولی دلائل اساسی و مهم نیستند.

آیا می دانید که تنها دلیلی که باعث می شود افراد در کارهایشان موفق نشوند و به کار مورد نظر یا زندگی دلخواهشان نرسند، چه چیزی است؟

آن موضوع ترس است.

شاید سریعا بگویید:

نه من نترسی هستم. من شجاعم.

ولی واقعیتی که وجود دارد این است که ترس در انسان وجود دارد. ترس در واقع یکی از مواردی است که مغز برای حفاظت از انسان ایجاد می کند.

ولی نکته مهم این است که برخی مواقع ترس بیش از حد روی افراد حاکم می شود و از حرکتهای آنان جلوگیری می کند.

در واقع برخی چیزها هستند که برای ادامه زندگی انسان از آنها می ترسد، مثلا: پرشی از ارتفاع خیلی زیاد بدون تجهیزات عبور از خیابان پر از خودرو با سرعت زیاد

خوردن مواد سمی و خطرناک

و ۰۰۰

راہ مقابله با ترس _ مقابله با ترس از مرگ _ راههای مقابله با ترس و استرس _ راه های مقابله با ترس از تاریکی _ راه های مقابله با ترس از دعوا

ما باید برای موفقیت خیلی خوشحالی باشیم.

باید تلاش کنیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم، تلاش کنیم تا از موانع عبور کنیم و به خواسته هایمان برسیم.

اصلا چطور بفهمیم تا راه مقابله با ترس را تشخیص دهیم؟ ترس باید تشخیص داده شود و بعد از آن مدیریت شود. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بسیاری افراد به دنبال این هستند تا ترس را از بین ببرند. ترس حذف شدنی نیست، مدیریت شدنی است. این نکته را مدنظر داشته باشید که حذف ترس امکان پذیر نیست. زیرا ترس برای بقا انسان بوجود آمده است و قسمتی از مغز این وظیفه را به دوش می کشد.

ترس هم مانند بیماری ها، یک سری علائم دارد.

مثلا اگر شما سرماخورده باشید، احتمالا: تب دارید. بدن درد دارید.

آبریزش بینی دارید.

احساس خستگی و کوفتگی می کنید

علائم تشخیصں ترسں ترس هم علائمی دارد که باید آنها را شناخت. برخی علائم ترس عبارتند از:

  • از دست دادن قدرت تصمیم گیری • احساس طرد شدن و رد شدن • شک زیاد
  • اقدام نکردن • به تعویق انداختن خیلی زیاد
  • و • • •

دقت داشته باشید که حتی پزشک هم برای تشخیص بیماری به علائم دقت می کند.

همچنین راه مقابله با ترس این است که علائم آن را تشخیص دهیم.

 حتما بخوانید : یک نقشه عظیم و اجرایی برای بدست آوردن یک صد میلیون تومان

حالا سوالی خیلی مهم این است، چه خوب می شد اگر که ترسی را میشد تبدیل کرد به سوخت جت

اول از همه باید در نظر داشته باشیم که افکار منفی به شدت روی شما تاثیر دارند.

افکار منفی اصولا به صورت زمزمه های داخلی رخ می دهند، مثل :

  • تو نمی توانی

نباید این کار را انجام بدهی

اوکی، ولی اگر نشد چی!

  • و . . .

از زمزمه های داخلی شالوده ترس شما هستند

_

اولین راز مقابله با ترس حذف افکار مفقی

مراحل زیر را برای غلبه بر این افکار انجام دهید.

درخواست ما این است که این کارها را تمرین کنید، و نتیجه ان را ببینید. موضوع مهم این است که حتی ما حاضر به تست این کارها نیز نمی شویم. ولی توصیه ما این است که حتما انجام دهید.

این قانون را در نظر داشته باشید.

گام های عملی حذف افکار منفی

  1. مشخص کردن هدف
  2. نوشتن هدف به صورت روزانه در هر جا و هر حالتی
  3. در صورت اینکه نمی توانید اهدافتان را یادشت کنید صدایتان را ضبط کرده و گوش کنید.
  4. دیدن و گوش دادن به فایل های انگیزشی در طول روز
  5. تصویر سازی در مورد اهدافتان
  6. قرار گرفتن در جمع های مثبت

دومین راز مقابله با ترس استفاده از جملات زیر به جای زمزمه های داخلی ناشی از افکار منفی.

از این جملات به صورت مکرر استفاده کنید. همانطور که در فیلم هم دیدیم از بین بردن افکار منفی نیاز به زمان دارد. پس برای موفقیت بر غلبه بر ترسی حتما، این کار را حداقل به مدت بیست روز انجام دهید. • به جای اینکه بگویید “نمی توانم” بپرسید که “چگونه می توانم آن را انجام دهم؟” • به جای استفاده از جمله “تو نباید” از جمله ” بهترین راه انجام کار … چیست؟ ”

  • به جای جمله “اگر نشد چه بلایی سرم می آید؟” از جمله ” تصور کن اگر انجام شود چه اتفاقات می افتاد؟

_

حتی می توان به جای سوالات کلی تر از سوالات جزئی تر هم استفاده کرد. به عنوان مثال در ادامه برخی از این سوالها آمده است:

• ۵ راه تامین بودجه برای انجام کارم کدام ها هستند؟

• ۳ نفری که برای انجام این کار مناسب هستند، چه افرادی هستند و می توانند به من کمک بدهند.

• ۲۰ راه بهتر کردن کیفیت زندگی ام کدام ها هستند؟

وقتی که از خودتان سوال خوب می پرسید، ذهنتان هم به دنبال پاسخ های خوب می گردد. ولی اگر به ذهن اجازه دهید که هر جا دلش می خواهد برود، نتیجه خوبی هم برای شما نخواهد داشت. همیشه از خودتان سوالهای خوب بپرسید.

این راهکار تبدیل ترس به سوخت جت است.

راہ مقابله با ترس _ مقابله با ترس از مرگ _ راههای مقابله با ترس و استرس _ راه های مقابله با ترس از تاریکی _ راه های مقابله با ترس از دعوا

 حتما بخوانید : ۱۱ ابزار کاربردی بالا بردن ارتعاش شما با استفاده ازقانون ارتعاش

_

خیلی از ما آسایش و راحتی را دوست داریم. خروج از منطقه امن برای بسیاری از افراد ترس بزرگی ایجاد می کند. اگر دقت داشته باشید این مسئله را به راحتی متوجه می شوید. کافیست که برای رفتن به طبیعت یک مکانی را پیدا کنید. دیگر هر بار که به آن منطقه مراجعه می کنید، اولین نقطه ایی که دوست دارید بروید همان نقطه قبلی ا مغز به شما اجازه نمی دهد که از این نقطه امنی که قبلا تجربه کرده اید، خارج شوید. شما به:

  • همین درآمد
  • همین سبک زندگی
  • همین تجهیزات خانگی
  • همین سفرهایی که الان می روید
  • و خیلی چیزهای دیگر عادت کرده باشد. خروج از هر کدام از اینها برایتان ترسناک است. اگر به منطقه امن خودتان اجازه بدهید که شما را زندانی کند، به جای اینکه آن برای شما کاری کند، ش می شوید.

 

 سومین راز مقابله با ترس ، خروج از منطقه امن

به گذشته فکر کنید، به تعداد دفعاتی که کاری را انجام داده اید و موفق شده اید. در مورد حسی که در لحظه رسیدن به هدف خودتان داشتید، فکر کنید.

به این فکر کنید که وقتی که بر قله موفقیت رسیدید، چه اتفاقات خوبی برایتان رخ داد و چقدر اح.

داشتید. آن زمانها، مواقعی بود که شما از منطقه امن خود خارج شدید.

_

چهارمین راه مقابله با ترس : رو برو شدن با ترس

چهارمین راه مقابله با ترس ، روبرویی با آنهاست. شاید خیلی جاها در سمینارها و یا فایل های آموزشی شنیده باشید که راه مقابله با ترسی، روبروی با آن است. ولی از آنجایی که ما باور به انجام کارهای بنیادین دارم، در ابتدا به ریشه های ترسی پرداختیم. خیلی خجالت آور است که از تغییر و خروج از منطقه امن بترسیم. ولی اگر ترس را تشخیص ندهید، خیلی راحت شما را از تغییر کردن و زندگی دلخواهتان دور می کند. ترس هایتان را تبدیل به سوالهایی انرژی بخشی بکنید که ذهن منطقی تان به آنها پاسخ دهد. وقتی ذهن منطقی به دنبال پاسخ رفت، خودش، خودش را متقاعد می کند. برای اینکه سوخت کافی برای ماشین تغییرتان داشته باشید،

  • از منطقه امن خود خارج شوید

 

با ترس تان روبرو شوید

  • با انگیزه باشید

ه و اقدام کنید امیدوارم که همه گامهای گفته شده را به دقت انجام دهید و از زندگی دلخواه خودتان لذت ببرید. دستورالعمل زیر را تا بیست روز انجام دهید:

  • هر روز با یک ترسی تان مواجه شوید. امکان دارد این کار مثلا دیدار با یکی از اعضای خانواده باشد که

مدتهاست او را ندیده اید. • تجربه مواجهه با ترسی تان را بنویسید. • حس تان را پس از هر بار مواجهه با ترسی تان بنویسید. • منتظر نباشید تا ترستان کم شود، در حالی که می ترسید انجام دهید.

  • در هر ماه یک بار به شهر بازی بروید و وسیله ایی که ازش ترسی دارید را سوار شوید.(البته مطابق توصیه های پزشکی و مناسب شما باشد.)
  • منبع : nayabnet.ir
 حتما بخوانید : آموزش تصویر سازی ذهنی ۲ بعدی از استاد ژوزف مورفی

برای دریافت کدهای تخفیف، هدایا، آموزش‌های اختصاصی و اخبار مهم، در خبرنامه ایمیلی عضو شوید

با موفقیت عضو شدید!

مطلب پیشنهادی

برنامه ریزی برای دستیابی به هدف , چگونه برنامه ریزی کاری کنیم , راز رسیدن به هدف چیست

راز پنهان برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف

 در این مقاله میخواهم به بررسی برنامه ریزی برای دستیابی به هدف , چگونه برنامه ریزی کاری …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *