خانه / موفقیت فردی / چگونه از فکر بیش از حد جلوگیری کنیم
چگونه از فکر بیش از حد جلوگیری کنیم _ افکار بیهوده  , افکار منفی , امید به زندگی
چگونه از فکر بیش از حد جلوگیری کنیم _ افکار بیهوده  , افکار منفی , امید به زندگی

چگونه از فکر بیش از حد جلوگیری کنیم

چگونه از فکر بیش از حد جلوگیری کنیم _ افکار بیهوده  , افکار منفی , امید به زندگی

افکار بیهوده  ,  افکار منفی  , امید به زندگی  _ بپذیریم که بیشتر فکر و خیال هایی که داریم بی مورد می باشند. همان طور که ما به غذاخوردن برای زنده ماندن نیاز داریم، به فکر کردن هم نیاز داریم، پس گاهی تشخیص اینکه فکرهای ما بی علت هستند، کمی برایمان دشوار می شود. معیارهای زیادی برای تشخیص وجود دارند که به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

– آیا بارها و بارها فکرمان درگیر یک موضوع مشابه شده است؟ آیا با فکر کردن در مورد آن موضوع راه به جایی نبرده و راه حلی به ذهنمان نرسیده است؟
– آیا موضوعی خاص را از زوایای زیادی مورد تحلیل قرار داده ایم؟ آیا فکر کردن زیاد به همان موضوع، نتیجه ای بالعکس را برای ما ایجاد کرده و نتوانستیم آن مشکل را حل و یا مدیریت نماییم؟
– آیا تا به حال تمام دوستان نزدیکی که می توانند در مورد موضوعی به ما کمک کنند را در ذهن خود به صف کردیم؟ آیا از آنها کمک خواسته ایم؟
– آیا تمام دوستان ما به ما می گویند که فکر و خیالی که داریم بی مورد است؟ آیا دوستانمان ما را به خاطر افکار بی مورد و پوچی که داریم، دست انداخته اند؟

این مقاله نیز میتواند برایتان مفید باشد : قانون جذب برای ازدواج سریع و جذب فرد مورد علاقه‌ی‌ مان

به راه های ممکن برای رهایی از این افکار فکر کنیم. حال که قبول کردیم این افکار بی مورد می باشند، باید در رهایی از آن ها اقدامی کنیم. مطمئنناً باید در این راه آزمون و خطا کنیم، اما نتیجه برایمان بسیار با ارزش خواهد بود. بعضی از این راه ها عبارتند از:

– تفکر کنیم. اگر فکر کنیم که نمی دانیم چگونه این افکار را از خودمان دور نگه داریم، می بایست با تفکر آن را فرا بگیریم و با تأمل آنها را از خود دور کنیم. تصور کنیم که تفکر همانند تنفس باشد. ما هر روز نفس می کشیم، بدون اینکه خودمان متوجه باشیم. اما اگر بخواهیم روی تنفس خود کنترل داشته باشیم، می توانیم نفس خود را در سینه حبس کنیم. با تفکر ما می توانیم بیاموزیم که چگونه افکار بی مورد را از خود دور کنیم.

– ورزش کنیم. دویدن و یا پیاده روی روزانه می تواند ذهن ما را باز کند و از این طریق، با تمرکز بر بدن خود، می توانیم افکار بی مورد را از خود دور نماییم. ورزش هایی چون یوگا و والیبال ساحلی می تواند به تمرکز ما کمک شایانی کند.
– نظرات خود را با صدای بلند و رسا بیان کنیم. این نظرات را حتی اگر برای خودمان بازگو می کنیم، سعی کنیم آنها را بلند و رسا بیان کنیم تا نظر و عقیده واقعی خودمان را مشخص کرده باشیم.
– از دیگران مشورت بگیریم. همیشه نظرات دیگران می تواند در تصمیم گیری درست به ما کمک کند.

افکار بیهوده,افکار منفی,امید به زندگی

افکار خود را دسته بندی کنیم. زمانی که افکار بی مورد را از خود دور کردیم، افکار باقی مانده خود را سامان دهیم. دسته بندی افکار ما را در تصمیم گیری بهتر، تشخیص اولویت ها و حس رهایی از افکار مزاحم، یاری می رساند. برخی از راه های دسته بندی افکار از این قرار است:

– فهرستی از موضوعات آزاردهنده ای که همیشه در ذهنمان هستند را روی کاغذ بنویسیم. اول مشکل را تعریف کنیم، سپس نظر خود را درباره آن بنویسیم و سرانجام بدی ها و خوبی های هر راه حلی که در مورد آن به ذهنمان می رسد را یادداشت نماییم. حالا مشکلات را در پیش خود ببینیم، خود به افکار بی مورد پایان خواهد داد. نوشتن را تا جایی ادامه دهیم که دیگر ذهنمان از آن مسئله خالی شده باشد. هیچوقت از نوشتن مأیوس نشویم و به راه حل هایی که داریم فکر کنیم. اگر دو و یا چند راه حل مشابه داشته ایم و تفکر بیشتر مشکلی را حل نکرد، به ابزاری موثرتر نیاز داریم.
– مشکلات خود را هر روز به صورت خاطره و با تمام جزییات بنویسیم و به روی بخشی خاص از آن تمرکز نکنیم. آخر هر هفته یادداشت های خود را مشاهده کنیم و ببینیم که کدام مشکل بیشتر ما را آزار داده است و اول آنها را حل کنیم.
– فهرستی از برنامه های روزانه خود تهیه کنیم. کارهای روزانه خود را که تصمیم داریم انجام دهیم، یادداشت نماییم. با این کار ما به جای اینکه بنشینیم و در طول روز افکار بی مورد خود را مرور کنیم، خواهیم دید که کارهای مهم تری نیز برای انجام داریم.

تصمیم گیری بهتر,تفکر علمی چیست,توجه به افکار عمومی

وارد عمل شویم. حال که ذهن خود را به کار بردیم و به افکار خود گوش کردیم و راه حلی تعیین کرده ایم، وقت آن رسید که دست به کار شویم. چند روش مهم برای عمل کردن عبارتند از:

– با دیگران معاشرت کنیم. گپ و گفت با دوستان و آشنایان به ما کمک زیادی خواهد کرد تا کمتر افکار بی مورد داشته باشیم.
– به گروهی اجتماعی،فرهنگی و یا هر نوع فعالیت تازه ای که دوست داریم، بپیوندیم. در این صورت ما فعالیتی گروهی را انجام خواهیم داد و روحیه ای سرزنده خواهیم داشت.
– مطالعه داشته باشیم. توجه به افکار و نظریات عمومی نیز می تواند به ما در ترک افکار بیهوده کمک کند و به ما دید عمیق تری خواهد بخشید. خواندن حسب و حال افراد و مشاهیر بزرگ، در این مورد بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

دوری از استرس,دوری از افکار منفی,فکر بیش از حد

در لحظه زندگی کنیم. حال که مرحله تفکر را گذرانده ایم و وارد عمل شده ایم، توجه خود را به لحظه ای که در آن حضور داریم بدهیم. با این کار ذهن ما در تصمیم گیری های بهتر شما را یاری خواهد رساند و دیگر ناراحت مسائلی که رخ داده و دیگر چاره ای در مورد آن ها نداریم، نخواهیم بود. به چند روش برای نحوه زندگی در لحظه، توجه بفرمایید:

– هر روز حداقل پنج مورد از کارهای خوب و مفیدی را که انجام داده ایم و با انجام آن ها از ما تشکر و قدردانی به عمل آمده، یادداشت نماییم. اینگونه دیگر به جای توجه بیش از اندازه به افکار بی بیهوده، به افراد مختلف و کارهایی که باید انجام دهیم فکر خواهیم کرد.
– مقداری از روز را صرف تماشای منظره ای دلپذیر کنیم. از این طریق ما به جهان پیرامون خود عشق می ورزیم و امید به زندگی در ما بیشتر خواهد شد.(قانون جذب)
– به قطعه ای موسیقی گوش فرا دهیم تا این موسیقی دلنشین جای افکار داخل مغزمان را بگیرد.

فکر و خیال,قانون جذب دو

نکات و هشدارها

هیچگاه در افکار خود، خود را ضعیف و کوچک تصور نکنیم. اتفاقاتی که باب میل مان نبوده را با پاسخ به آن ها و تصمیم به حل آن ها، فراموش کنیم. با خود زمزمه کنیم: “تموم شده رفته. نباید دیگه بهش فکر کنم. از این به بعد باید زندگیمو درست بسازم”. امید به زندگی در این جمله، باید مورد توجه قرار گیرد. شاید خودمان هم از فشاری که در آن زمان داشتیم و یا از آن موضوع حرص می خوردیم، دیگر خنده مان بگیرد.

تفکر علمی چیست؟ تفکر عملی است که می تواند ما را خوشحال و یا ناراحت کند. تفکر را تنها در مورد افکاری داشته باشیم که باعث خوشحالی ما شود تا بتوانیم از این طریق به آن چیزی که از خود می خواهیم نزدیکتر شویم.
وقتی که دیگر از فکر کردن سرشار شدیم، صبر کنیم، آرامش خود را پیداکرده و تحلیل کنیم، پیش از اینکه تحلیل رویم.
از اینکه درست تفکر می کنیم خوشحال باشیم. لازم نیست شخص دیگری از خود بسازیم، تنها کافی است که افکار خود را مدیریت کنیم.
حمام در وان پر از آب و روشن کردن شمع در اطراف آن، به آرام شدن ما کمک خواهد کرد.
مغز خود را در انتقال اطلاعات به دیگر افراد به کار گیریم. با کاهش ترشح آدرنالین و تغییرات هورمونی، مغز ما عملکرد بهتری خواهد داشت. لذا از افکار منفی و استرس دوری کنیم.
با دوستان خود، کودکان و یا حیوانات بازی کنیم. خنده و سرگرمی ذهن ما را شاداب خواهد کرد و در می یابیم که این افکار آن چنان که فکر می کردیم اهمیت ندارند.

این مقالات نیز میتواند برایتان مفید باشد :

کنترل احساسات عشقی و منفی با قانون جذب

خودهیپنوتیزم و قانون جذب

دروغی به نام قانون جذب

قانون جذب چیست ؟ چگونه وچه فرکانسی را به جهان هستی ارسال کنیم

راز قانون جذب برای ثروت و موفقیت مالی

منبع : سایت پرورش افکار

برای دریافت کدهای تخفیف، هدایا، آموزش‌های اختصاصی و اخبار مهم، در خبرنامه ایمیلی عضو شوید

با موفقیت عضو شدید!

مطلب پیشنهادی

این تنها میانبر دنیای موفقیت را یادبگیرید و آنرا به هیچکس نگویید

میان بردنیای موفقیت را یادبگیرید و آنرا به هیچکس نگویید

تنها میانبر دنیای موفقیت را یادبگیرید و آنرا به هیچکس نگویید میهن مگ در مورد میانبر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *