تقویت ضمیرناخودآگاه با تصویرسازی ذهنی

نقش تصویرسازی ذهنی بر تقویت ضمیرناخودآگاه

تقویت ضمیرناخودآگاه با تصویرسازی ذهنی

شایدتاکنون درباره ضمیرخودآگاه و ناخوآگاه و همچنین تلقین بسیار شنیده باشید. در این مقاله به طور کامل به شناخت ضمیرخودآگاه و ناخودآگاه و تقویت ضمیرناخودآگاه با تصویرسازی ذهنی خواهیم پرداخت .

در واقع ضمیر انسان دارای دو قسمت است بهتر بگوییم که هر انسان دو ضمیر دارد . ضمیر خود آگاه و ضمیرناخود آگاه ، آن قسمت ها و اعضایی از بدن که ما می توانیم آن را با اراده به حرکت درآوریم در محدوده و تحت تسلط ضمیر خودآگاه قرار دارد .

زمانی که ما می خواهیم ضمیر آگاه غیر فعال شود و اعمال بدن با ضمیر ناخودآگاه اداره می شوند . در زمان خواب کلیه رفتارها و حرکات ما توسط ضمیرناخودآگاه اداره و کنترل می شود . رویاهایی که در خواب مشاهده می کنیم ، توسط ضمیر ناخودآگاه بر انگیخته شده و جزئی از فعالیت های ضمیر نا خود آگاه به حساب می آید .

ولی در زمان خواب ضمیر ناخودآگاه ما از خارج غیر قابل دسترسی است . بنابراین به صورت ضمنی و تقریبی می توانیم بگوییم که زمان خواب ضمیر ما درون آگاه تا حدود زیادی فعال می شود .

 

پیشنهاد میکنم تمرین حرفه ای تجسم ثروتمند بودن برای جذب فوری ثروت حتمابخوانید

 

هرقدر عمق خلسه بیشتر شود ، بدن بیشتر تحت اختیار ضمیر نا خودآگاه قرار می گیرد .
در نتیجه خلسه هیپنوتیزمی ضمیر خود آگاه نه تنها تمام اعمال را تحت اختیار خود در می آورد که در گذشته ضمیر آگاه بر آنها تسط داشته بلکه تا حدودی برخی از وظایف ضمیر ناخوداگاه را نیز به عهده می گیرد و برخی از اعمال سیستم عصبی اتونوم یا غیر ارادی توسط آن اداره و کنترل می شود . یکی از عللی که برخی از بیماری ها و الگوهای رفتاری نامناسب در این شرایط توسط هیپنوتیزم درمانی معالجه می شوند ، همین خاصیت یا شرایط است .

یک سوژه یا همان بیمار هیپنوتیزمی بیشتر تلقیناتی که به او ارائه می شود ، می پذیرد ، مگر آنکه با ارزشهای والای اعتقاد او شدیداً در تعارض باشد . در این شرایط ذهن آدمی قدرت تطابق زیادی نشان داده و بیشتر عمل بدن سوژه می تواند تا حدود زیادی با تلقینات هیپنوتیزور تعادل یا تغییر پیدا کند . حواس پنجگانه می تواند شدت و حد فوق العاده ای پیدا کند و یا از سوی دیگر با تلقین ضعیف یا متوقف گردد ، بطوری که سوژه نسبت به بسیاری از محرکهای درد تا اندازه ای بی توجه می شود که تنها همانند آن را می توان در شرایط بیهوشی مشاهده کرد .

به راحتی می توان یک کتاب قطور در مورد ضمیر ناخودآگاه نوشت، چرا که این بخش از عملکرد مغز واقعاً دارای پیچیدگی خاصی می باشد و در ضمن این ضمیرناخودآگاه علاوه بر عملکرد جالبش، تاثیر گذاری بسیار مهمی هم در عملکرد زندگی انسان دارد،
چرا که در واقع ضمیر ناخودآگاه فرمانده کلیه رفتارهای انسان می باشد و هر رفتار غیر کنترل شده را چه مثبت و چه منفی، تحت هدایت خود دارد به عنوان مثال اگر ما به یکباره علاقه مند به ورزش می گردیم و یا میل به کشیدن یک نخ یا بیشتر سیگار را داشته باشیم این رفتارها توسط ضمیرناخودآگاه هدایت می گردد
و باید به اهمیت آن توجه نمود زیرا از طرف دیگر ما مایل باشیم که تغییری را در یک رفتار ناخواسته مثل کشیدن سیگار انجام دهیم بالاجبار باید این تغییر رفتار را با یک برنامه ریزی که با همکاری ضمیرناخودآگاه انجام می گیرد و در هدایت رفتار شخص نقش اساسی را ایفا می نماید، بوجود بیاوریم. بنابراین نه تنها نباید نقش ضمیرناخودآگاه را در رفتار یک انسان کوچک شمرد بلکه باید آن را به عنوان اولین اصل مد نظر داشت.

بر اساس ویژگی های روانی انسان، ضمیرناخودآگاه چنین تعریف شده که اندیشه ها، احساسات و حس های غریزی ناآگاهانه که همیشه یا گاهی در زمان ها و شرایط خاص، باعث رفتار “ناخوداگاه” و “غیر ارادی” در فرد، می شوند را می توان یک جز اصلی در تقسیم بندی روان انسان درنظر گرفت.

حال بر اساس این تعرف و ویژگی ها، چون کنش ها و واکنش های “ناآگاهانه” روانی و رفتاری به وفور در وجود آدمی مشاهده شده، باید به وجود ضمیرناخودآگاه اعتراف کرد. از تاثیرات مهم ضمیر ناخوداگاه در انسان، می توان به کار سیستمی دستگاه تنفس و دستگاه گردش خون اشاره کرد که باعث زنده ماندن انسان و ادامه حیات او شده و از لحاظ روانی هم احساسات غریزی، عصبانیت، ترس، درد، خواب ها و رویا ها و … همگی ناشی از آن هستند.
بیشتر تاثیرات ناخودآگاه انسان از مخچه مغز ناشی می شوند ولی اینکه در حال حاضر درست نمی دانیم کدام یاخته های مغزی و یا ترکیب شبکه های عصبی مغز انسان، ضمیر ناخود آگاه ما را تشکیل داده اند.

در واقع آنچه راکه امروز به عنوان روان درمانی در جامعه خود شاهد هستیم به طور کلی وابسته به عملکرد یکی از قسمتهای مغز ما می باشد که اصطلاحاً به آن ضمیرناخودآگاه می گویند.

ضمیرناخودآگاه در واقع مسئول کلیه رفتارهای ما می باشد به خصوص رفتارهایی که تحت ما نمی باشد.
دیدن تلویزیون، خواندن روزنامه ها، عکس العملهای دیگران در مقابل یکی از اعمال ما یا حتی مشاهده رفتار های دیگران و عکس العملهای دیگران در مقابل مسایلی را که برایشان شکل میگیرد. به طور کلی هر چیزی که در اطراف ما می گذرد تجربه ضمیرناخودآگاه را تشکیل می دهند، این تجربه می تواند یک تجربه صحیح یا یک تجربه اشتباه یا یک تجربه موقت، صحیح باشد.

در هیپنوتیزم اریکسونی به این مقوله اهمیتی خاص می دهند چرا که تمامی رفتار های ما از وجود این تجربه شکل میگیرد و باید به یک حساسیت خاص به این مسئله نظر کرد به همین دلیل ما هیچگاه نمی توانیم از تجربه خود در راهنمایی یا درمان افراد دیگر استفاده بکنیم، البته اگر تجربه ما در مورد موضوع مورد بحث بیمار یا مراجعه کننده ما باشد.

 

پیشنهاد میکنم تکنیک حرفه ای افزایش مهارت تصویرسازی ذهنی حتمابخوانید

نقش تصویرسازی ذهنی بر تقویت ضمیرناخودآگاه

تجربیات گوناگون در ضمیرناخودآگاه هر کدام از ما انسانها تشکیل نظرهای متفاوتی را می دهد و مسئول تمامی این عملکردها ضمیرناخودآگاه می باشد، ذهن ناهوشیار در کنار ذهن هوشیار یک انسان را از نظر عملکرد رفتاری راهنمایی می کند و همان طور که گفتیم ضمیرآگاه در مورد مسائل کاملاً قابل کنترل شده عمل می کند حال آنکه ضمیرناخودآگاه پیوسته به دنبال کسب اطلاعات جدید و ترکیب آن با تجربیات گذشته می باشد و از آنجا که هدف ضمیرناخودآگاه حفظ منافع هر فرد می باشد، رفتار جدیدی را که خود به وجود می آورد در حفظ آن فرد می باشد.

 

اما گاهی این عملکرد به طور دائمی به نفع آن فرد نیست و نیازمند آن می باشیم که بتوانیم نسبت به هر موضوعی در زمان مشخص تحلیل و بررسی عمیق تری داشته باشیم چرا که یک تجربه ای که در ده سال پیش بسیار مفید بوده موضوعی را که ممکن است در زمان حال به هیچ عنوان مفید نباشد را به ما تفهیم نماید.
از اینجاست که عملکرد ضمیرناخودآگاه و اختلالاتی که ممکن است در زمینه رفتارها شکل گیرد یک بحث aکاملاً پیچیده و مخصوص می شود.

 

ضمیر خود آگاه و ناخودآگاه چیست؟ _ تصویرسازی ذهنی

حالا میخوام با داستان واقعی “جیمز نسمت” قهرمان گلف ، نقش تصویر سازی ذهنی را خدمت تون بیان کنم.

جیمز نسمت همیشه رؤیای پیشرفت در بازی گلف را داشت و نهایتا توانست با یک روش تصویر سازی ذهنی به این هدف برسد.

او یک بازیکن متوسط بود. او گلف را کنار گذاشت و به مدت هفت سال، حتی به زمین گلف قدم نگذاشت.

اما در حقیقت در خلال همین وقفه هفت‌ساله بود که او موفق به ابداع روش منحصر به فرد تصویر سازی ذهنی خود شد، روشی که برای همه ما یک الگو محسوب می‌شود.

پس از این مدت با حضورش در زمین گلف، رکورد شگفت‌انگیزی کسب کرد که بسیار بهتر از نتایج متوسط او در سال‌های گذشته بود.

تازه این در حالی بود که وضعیت جسمانی او در طی این هفت سال به طور قابل محسوسی تحلیل رفته بود.

سرگرد نسمت، تمام آن هفت سال را در ویتنام و در اسارت به سر برده بود.

تقریباً در تمام این مدت، هیچ کس را ندیده بود، با هیچ کس هم صحبت نکرده و هیچ فعالیت جسمانی انجام نداده بود. و به جز دعا برای آزادی‌اش هیچ کار دیگری نکرد.

اما بعد به این نتیجه رسید که اگر برای مشغول کردن ذهنش راهی پیدا نکند حتماً دیوانه خواهد شد و احتمالاً زندگی‌اش را از دست خواهد داد. اما ؟

فکر میکنید راز موفقیت سرگرد نسمت در بازی گلف چه بود؟

تصویرسازی ذهنی 

او در ذهن خود، زمین گلف مورد علاقه‌اش را انتخاب می‌کرد و بازی را آغاز می‌نمود.

هر روز یک بازی کامل هجده مرحله‌ای را در تخیل خود به پایان می‌رساند.

او همه چیز را با تمام جزئیات، به تصویر می‌کشید. خود را می‌دید که لباس مخصوص گلف به تن دارد؛

بوی خوش درخت‌ها و چمن تازه و آراسته را احساس می‌کرد.

شرایط مختلف جوی را برای خود تجسم می‌کرد.

در صحنه تخیل او تمامی جزئیات از درخت‌ها گرفته تا آواز پرندگان، احساس نرمی چمن‌های زیرپا، همه و همه به حقیقتی مطلق تبدیل می‌شدند.

او گرفتن چوب گلف را در میان مشت‌هایش احساس می‌کرد

و در حالیکه به طور خیالی ضربه می‌زد همیشه خود را آموزش می‌داد.

حرکت هلالی شکل گوی را در آسمان خیالش ضربه می‌‌زد همیشه خود را آموزش می‌داد.

حرکت هلالی‌‌شکل گوی را در آسمان خیالش دنبال می‌کرد

و فرود آمدن آن را در محل مورد نظرش تماشا می‌کرد و تمام این رویدادها در ذهن او شکل می‌گرفت!

پیشنهاد میکنم تمرین تجسم خلاق و روش های استفاده آن از رویا تا واقعیت حتمابخوانید

 

نقش تصویرسازی ذهنی در دنیای واقعی

در دنیای واقعی او هیچ شتابی وجود نداشت. جایی برای رفتن نبود. اما او در ذهن خود، به راه می‌افتاد.

گویی به راستی در زمین گلف قدم برمی‌دارد. یک دوره کامل بازی در ذهن او، به اندازه یک بازی واقعی طول می‌کشید. هیچ چیزی از قلم نمی‌افتاد.

هفت روز در هفته، چهار ساعت در روز، هجده مرحله کامل. تعجبی ندارد که پس از هفت سال، او توانست بیست ضربه از رکورد متوسط خودش پیشی بگیرد.

بنابراین اگر مدام با تصویر سازی ذهنی‌تان، خود را در حالتی ببینید که در حال اجرای قوی یک برنامه هستید

و با جملات مثبت و محرکی که از ذهن خود می گذرانید، این تصاویر را تقویت کنید،

به تدریج این تصاویر با جملات تاکیدی مثبت، موجب طراحی جدیدی در ذهن‌تان می شود و نهایتا احساس فوق العاده ای نسبت به اون برنامه در شما ایجاد خواهد کرد .

در این مجال به شناخت ضمیرناخودآگاه و ناخودآگاه پرداختیم، اما در مقالات آتی به بررسی راه های ارتباط با ضمیرناخودآگاه خواهیم پرداخت تا شما بدانید با استفاده از این حس قوی می توانید قهرمان زندگی خود و دیگران باشید.

منبع : nayabnet.ir

بازدید کنندگان این مطلب از مطالب زیر بازدید کرده اند:

درباره نویسنده

فردین حیدری

علاقه زیاد من به اصول موفقیت , قانون جذب و کسب و کار اینترنتی باعث شد نایاب نت رو راه اندازی کنم. من عاشق کسب و کار اینترنتی آموزش محور و موفقیت هستم امیدوارم با راه اندازی این وب سایت بتونم به دوستان عزیزم که در این زمینه دوست دارند فعالیت کنند کمک کنم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

  • سلام ،خوش آمدید , مهمان
4 ثانیه تا دانلود دوره فاصله دارید
فقط کافی است ایمیلتان را وارد کنید...
4 ثانیه تا دانلود دوره فاصله دارید
فقط کافی است ایمیلتان را وارد کنید...
4 ثانیه تا دانلود دوره فاصله دارید
فقط کافی است ایمیلتان را وارد کنید...
دانلود دوره راز و رمزهای ناگفته جذب پول و ثروت
بیش از 3 ساعت فایل آموزشی