چگونه با اپلیکیشن های رایگان درآمد داشته باشیم؟

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه درآمدزایی خواهند داشت؟ _ چگونه با اپلیکیشن های رایگان درآمد داشته باشیم؟ _ اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد زایی می‌کنند؟ _

چگونه با اپلیکیشن های رایگان درآمد داشته باشیم؟

امروزه بازار فروش اپلیکیشن با انبوه اپلیکیشن‌های رایگان و فروشی پر شده است.با افزایش ناگهانی کاربران گوشی های هوشمند در طول سال های اخیر، تقاضا برای اپلیکیشن های موبایل نیز رو به افزایش است.اینستاگرام، اسنپچت و بسیاری دیگر در زمره اپ های رایگانی هستند که میلیون ها کاربر دارند. در واقع ۹۰ درصد از اپ ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شوند چون مردم اینطور می خواهند. با در نظر داشتن همین مساله سوال اینجاست که توسعه دهندگان این اپ ها چطور امرار معاش می کنند؟ 

 

این سوالها ذهن شما و بسیاری دیگر را درگیر خود کرده باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید اپلیکیشن‌های رایگان تعداد دانلودهای بسیار بالاتری از اپلیکیشن های پولی دارند و همیشه برای کاربران در ارجحیت قرار دارند زیرا بدون صرف هزینه آن‌ها را به مقصدشان می‌رساند. اکنون زمان آن رسیده تا راز کسب درآمد توسط این اپلیکیشن‌ها آشکار شود. در این مجموعه مقالات سعی شده تا مزایای ساخت اپلیکیشن‌های رایگان و تاثیرگذارترین استراتژی های درآمدزایی آنها آشکار شود.

 

پیشنهاد میکنم پکیج درآمد زایی راز ۱۰ میلیون تومانی من در یک ماه حتما بخوانید

چگونه با اپلیکیشن‌های رایگان درآمد داشته باشیم؟

ایده کار نیز بسیار ساده است: شرکت های تبلیغاتی بابت مشاهده شدن محتوایشان و کلیک هایی که روی آنها انجام می شود به توسعه دهندگان پول می دهند.

استراتژی های کلیدی برای کسب در آمد توسط اپلیکیشن ها شامل:

تبلیغات: تمام صفحه، ویدیویی، همگن، مهیج، تبلیغات نمایشی و بنرها
بازاریابی ایمیلی
اسپانسر
اشتراکی
خرید درون اپلیکیشنی
افزایش فروش از طریق ارائه سرویس های رایگان
فروش و معاملات حضوری
جمع‌آوری و فروش اطلاعات
درآمد مشارکتی و بازاریابی ارجاعی( از CPA به CPI)

بهترین ابزار برای کسب درآمد در اپلیکیشن های رایگان:

شیوه های گوناگون تبلیغات درون اپلیکیشنی
تبلیغات ویژه درون اپلیکیشن‌های بازی
کسب درآمد از طریق ارائه سرویس‌های رایگان
تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی

 

تبلیغات

تبلیغات موبایلی یکی از سودمندترین شیوه های کسب درآمد اپلیکیشن‌ها می‌باشد. ۷ اپلیکیشن از ۱۰ اپلیکیشن ارائه شده در سال ۲۰۱۶ از این شیوه استفاده می‌کنند و ۱۸ درصد هم برنامه ریزی کرده اند تا در آینده ای نزدیک از این شیوه استفاده کنند. استفاده از تبلیغات برای درآمدزایی اپلیکیشن بسیار ساده است. تمام کاری که لازم است انجام دهید نمایش تبلیغات در درون اپلیکیشن خودتان و دریافت هزیته از شبکه های تبلیغاتی می‌باشد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی “چگونه بازی های رایگان برای کسب درآمد طراحی شده اند” را ببینید. در این ویدیو موفق ترین استراتژی‌های کسب درآمد در اپلیکیشن‌های بازی به نمایش درآمده است.

طبق گزارشات سوییت پرایسینگ ۳۲٫۵ درصد از تولیدکنندگان بزرگ موبایل از تبلیغات درون اپلیکیشنی به عنوان تنها منبع تامین درآمد استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از هر دفعه به نمایش درآمدن تبلیغ، هر کلیک و یا هر نصب کسب درآمد داشته باشید.

تبلیغات همگن، بنرها و تمام صفحه سه نوع تبلیغی است که توسعه دهندگان برای سرمایه گذاری بر درآمد بیشتر از آنها استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه درآمدزایی خواهند داشت؟ _ چگونه با اپلیکیشن های رایگان درآمد داشته باشیم؟ _ اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد زایی می‌کنند؟ _

تبلیغات تمام صفحه

این تبلیغات در زمان مشخص در یک فریم به نمایش درمی آید. این تبلیغ میتواند به راحتی با دکمه “بستن” در کوشه تصویر از صفحه حذف شود. این شیوه از تبلیغ برای افزایش درآمد اپلیکیشن های پیام رسان، اخبار، بازی‌ها بسیار تاثیرگذار می‌باشد. با نمایش تبلیغ قبل و یا بعد از محتوا و یا کارکرد مورد نظر(مثل مراحل یک بازی) بیشترین میزان تاثیرگذاری انتظار می‌رود.

 

نگاهی بر بازار اپلیکیشن‌های رایگان و غیر رایگان
اقتصاد اپلیکیشن ها در جهان بسیار گسترده می‌باشد و همچنان در حال رشد است. از سال ۲۰۱۶ بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن در “اپ استور و ۲٫۴ میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی و ۴۰ هزار در کافه بازار موجود بوده است. پیش بینی می‌شود که میزان درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها که شامل تبلیغات و خریدهای درون اپلیکیشنی می‌باشد تا سال ۲۰۲۰ دو برابر خواهد شد.

 

با توجه به این که تعداد کاربران تلفن همراه و تبلت‌ها صعود بی‌سابقه‌ای داشته است اکنون زمان آن رسیده تا کسب درآمد مناسبی از اپلیکیشن خود داشته باشید. اما چگونه می‌توان از یک اپلیکیشن رایگان کسب درآمد بالایی داشت؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به بازار اپلیکیشن‌ تلفن همراه بیاندازیم.

 

اپلیکیشن های پولی در مقابل اپلیکیشن‌های رایگان

براساس تحقیقات تک کرانچ(TechCrunch) بیش از ۹۰ درصد اپلیکیشن‌های موجود در بازار از نوع اپلیکیشن‌های رایگان می‌باشد. انتظار می‌رود درآمد حاصل از دانلود اپلیکیشن‌ها در سال‌های آینده رو به کاهش بگذارد. در ادامه نموداری از بازار اپلیکیشن‌ از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ را مشاهده می‌کنید که اثباتی بر این مدعا است.

 

(قسمت اول) | تبلیغات تلفن همراه عدد

نمودار نشان می‌دهد که دانلود اپلیکیشن‌های پولی در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

گروه تبلیغاتی گارتنر(Gartner) گزارشی ارائه کرده است که طبق آن مشتریان ۲۴ درصد بیشترهزینه صرف خریدهای درون اپلیکیشنی می‌کنند تا دانلود اپلیکیشن‌ها و این ثابت می‌کند که کاربران ترجیح می‌دهند تا هزینه ایی را صرف ویژگی‌های یک اپلیکیشن کنند زیرا به این می‌اندیشند که این برنامه امکان گسترش و تطابق بیشتر با نیازهایشان را دارد.

 

طی بررسی‌هایی که در چین، آمریکا و انگلستان صورت گرفته است نشان میدهد که برای یک دوره سه ماهه میزان هزینه ایی که صرف خرید یک اپلیکیشن شده است ۷٫۴۰ دلار می‌باشد و ۹٫۲۰ دلار صرف خرید ویژگی‌های درون اپلیکیشنی شده است. گارتنر اضافه کرده است که کاربرانی که بین ۱۸ تا ۳۴ سال بودند از تعاملات منعطف با اپلیکیشن بیشتر لذت می‌برند و افراد مسن ترجیح می‌دهند اپلیکیشنی را خریداری و از آن استفاده کنند.

 

نتایج بررسی­ها نشان می­دهد که توسعه دهندگان اپلیکیشن باید امکان انتخاب از تعاملات درون اپلیکیشنی برای کاربران در نظر بگیرند و برای به روزرسانی اپلیکیشن خود ویژگی های جدید در نظر بگیرند.

 

در طول سال گذشته بیشترین درآمد حاصل از اپلیکیشن‌ها از تبلیغات درون اپلیکیشنی حاصل شده است. ۲۰ درصد از کاربران اعلام داشته‌اند که معمولا بر روی تبلیغات که درون اپلیکیشن‌های موبایل می‌باشد کلیک می‌کنند. ۶۳ درصد از توسعه دهندگان از تبلیغات درون اپلیکیشنی برای درآمدزایی خود استفاده می‌کنند.

 

پیشنهاد میکنم پکیج درآمد زایی راز ۱۰ میلیون تومانی من در یک ماه حتما بخوانید

 

بنابراین تفاوت قابل توجهی بین دید توسعه دهندگان و کاربران نسبت به ارزش کانال‌های مختلف برای کسب درآمد وجود دارد. به همین دلیل ناشران اپلیکیشن‌ها باید آمیزه‌ای از استراتژی‌ها را برای نشان دادن ارزش افزون اپلیکیشن خود نه تنها از طریق تبلیغات و تعاملات درون اپلیکیشنی بلکه با درنظر گرفتن تجربیات جدید برای کاربران، تعاملات بین ورودی‌های مختلف و توانایی فروش ویژگی‌های جدید در اپلیکیشن (در صورت نیاز) در نظر بگیرند.

 

خریدهای درون برنامه ای

خریدهای درون برنامه ای در اصل پیشنهادات اغواکننده ای هستند که توسعه دهندگان به صورت استراتژیک ایجادشان می کنند تا شما را به عنوان کاربر برنامه خود ترغیب به خرید نمایند. در ازای این پرداخت ها هم کاربر افزونه، نیروی اضافه برای ادامه بازی و شتاب دهنده هایی را دریافت می کنند.

 

در حال حاضر حدودا پنج درصد از کاربران پول خود را صرف خریدهای درون برنامه ای می کنند با این همه رقمی که از این بخش حاصل می شود ۲۰ برابر بیشتر از چیزی است که شرکت ها از مجموع دیگر کاربران خود در می آورند

 

پیش بینی شده که تا پایان امسال درآمدها از محل خریدهای درون برنامه ای به رقم ۳۷ میلیارد دلار برسد که این نشان می دهد مردم برای رسیدن به مراحل بعدی در بازی ها حاضرند تا کجا پیش بروند.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه درآمدزایی خواهند داشت؟ _ چگونه با اپلیکیشن های رایگان درآمد داشته باشیم؟ _ اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد زایی می‌کنند؟ _

 

بیایید شیوه‌های اصلی درآمدزایی توسط یک اپلیکیشن رایگان را با هم بررسی کنیم:

بنرها و تبلیغات نمایشی

در سایزهای مختلف موجود می‌باشد و در قسمت بالا یا پایین صفحه نمایش قرار دارد. این نوع از تبلیغات بسیار کوچک بوده و مزاحمتی برای کاربر هنگام استفاده از اپلیکیشن ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این توسعه دهندگان اپلیکیشن می‌توانند براساس آمار جمعیت شناختی و الگوهای رفتاری، مخاطب خود را مورد هدف قرار دهند. با این حال میزان CTR این نوع از تبلیغات ۰٫۱ درصد می‌باشد.

در تصویر زیر براساس تحقیقاتی که توسط مدیالتس(Medialets) در مورد سایز و محل قرار گرفتن بنرها انجام داده است نشان می‌دهد قسمت پایین صفحه تاثیر بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری هم دارد.

تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی در اپلیکیشن‌های رایگان

به صورت خودکار به نمایش در می‌آید یا به عنوان جایزه پخش می‌شود که می‌تواند در صورت موافقت مخاطب به نمایش درمی‌آید. به عنوان مثال، کاربر با تماشای یک ویدیو اعتباراتی به حساب فرد در بازی اضافه می‌شود و می‌تواند از ویژگی‌های جدید استفاده کند. این یک استراتژی دو سر برد هم برای تولیدکنندگان اپلیکیشن و هم برای مشتریان است.

تبلیغات همگن

نوعی از تبلیغات که منظور هماهنگی با موضوع اصلی یک اپلیکیشن انتخاب می‌شود و به نمایش درمی‌آید. این تبلیغ به منظور دوری جستن از برهم زدن تمرکز مخاطبان و مزاحمت کمتر بسیار محبوب می‌باشد.

 

بکاربردن انواع مختلف تبلیغات می‌تواند درآمد بیشتر برای توسعه دهنده و تعامل بیشتر برای کاربر را به همراه داشته باشد.

 

نقطه ضعف: گاهی درآمد حاصل از تبلیغات برای اپلیکیشن ها بسیار اندک است و مخاطبان اندکی را به دنبال خواهد داشت. با وجود اینکه تبلیغات به صورت گسترده توسط توسعه دهندگان استفاده میشود ولی برای بسیاری از مخاطبان آزار دهنده میباشد. پس بهتر است به صورت تعاملی و به عنوان بخشی از اپلیکیشن ارائه شود تا برای مخاطب دلچسب گردد.

 

 

تبلیغات مهیج ( به عنوان پاداشی برای مشارکت کاربر) در اپلیکیشن‌های رایگان

۸۴ درصد کاربران اپلیکیشن هایی را که تبلیغات مهیج دارند ترجیح میدهند. راه های گوناگونی برای داشتن یک تبلیغ مهیج وجود دارد به عنوان مثال بعد از پر کردن یک فرم نظرسنجی یا تکمیل کردن اقدامی خاص در اپلیکیشن. این استراتژی سبب میشود تا مشارکت بیشتری با کاربر برقرار گردد و ایجاد نگرشی مثبت نسبت به نام برند شما ایجاد میکند. از این طریق توسعه دهندگان اعتبار اپلیکیشن خود را افزایش میدهند و کاربرانی راضی و وفادار جذب میکنند.

۹۱ درصد از کاربران هنگام رویارویی با تبلیغات انگیزشی توجه زیادی به به نام تجاری آن محصول و یا خدمات توجه ویژه میکنند. شرکت رانکیپر (RunKeeper) یکی از پیشگامان این نوع از تبلیغات میباشد. این اپلیکیشن برای پیگیری از عملیات در حال اجرا از تبلیغات هیجان انگیز استفاده میکند و به کاربر امکان استفاده از جایزه ها و ویژگی های خاصی را بدون ایجاد اختلال در استفاده از اپلیکیشن و پخش تبلیغات تمام صفحه ایجاد میکند.

 

نقطه ضعف: پاداش ها باید بخشی از کاربری اپلیکیشن باشد و بسیار دشوار است که کاربران را در تعامل با اپلیکیشن نگه دارید.

فریمیم

این روش درآمدزایی از اپلیکیشن‌های رایگان شباهت زیادی به خریدهای درون برنامه ای دارد اما تفاوت هایی هم میان آنها برقرار است که درادامه با شما در میان خواهیم گذاشت. در این روش کاربران برای آنکه به مجموعه کامل امکانات و قابلیت های یک اپلیکیشن یا بازی دسترسی پیدا کنند باید مبلغی را بابت خرید نسخه پریمیم آن پرداخت نمایند.

 

طبق تعریف ارائه شده از سوی اپل: در مدل کسب و کار فریمیم، کاربران برای دانلود برنامه پولی پرداخت نمی کنند و در مقابل برای دسترسی به قابلیت های اعلی آن، محتوای اضافه تر و یا کالاهای دیجیتالی به آنها پیشنهاد می شود که در صورت تمایل به خرید نسخه پریمیم مبلغی را پرداخت نمایند.

 

در این میان اسپاتیفای را می توان نمونه بسیار خوبی از این الگوی کاری دانست. در تصویری که در ادامه خواهید دید فهرست امکاناتی که برای نسخه رایگان این برنامه در نظر گرفته شده بسیار اندک و محدود است. درمقابل اما شنوندگان نسخه پریمیم به هر امکان و قابلیتی که فراهم باشد دسترسی دارند.

 

منبع : nayabnet.ir

بازدید کنندگان این مطلب از مطالب زیر بازدید کرده اند:

درباره نویسنده

فردین حیدری

علاقه زیاد من به اصول موفقیت , قانون جذب و کسب و کار اینترنتی باعث شد نایاب نت رو راه اندازی کنم. من عاشق کسب و کار اینترنتی آموزش محور و موفقیت هستم امیدوارم با راه اندازی این وب سایت بتونم به دوستان عزیزم که در این زمینه دوست دارند فعالیت کنند کمک کنم.